prylnordens.blogg.se

2014-03-20
02:01:22

Ledighet o brorsan på besök.
Nu torsdag så ska jag åka ner till RCC Mekaniska och hälsa på Roger som byggt klart min nya dämpare. Det blev en RCC carbon 44 S. S står för special, dämparen har samma dimension som en carbon 44a men längden är 45cm totalt. Den bygger 15cm framåt och 30cm bakåt och byggs som namnet antyds i kolfiber.
Efter en sväng ner dit så ska jag och brorsan som just nu är på besök från sthlm åka till varberg och kolla på nya fälgar till bmw:n.

Dom vi ska titta på är 4st ace 18" med ok däck på. Ska kolla om vi tror framskärmarna kommer överleva 1" större fälgar än vad jag har nu för sommardäcken.

Efter detta så ska vi till skjutbanan, dels jobbärenden och såklart roligt skytte. Vi ska testskjuta en ny ammo som vi troligen ska ta in på jobbet i 22lr från Winchester samt provskjuta ett luftgevär. Därefter blir det 200 och kanske 300m skytte med 6.5an och dess nya dämpare. Sen lite 22 hornetskytte för både brorsan o mig som lite roligt avslut.

Gjorde ett snabbt skjutkort för skott på upp till 400m. Detta täcker upp det mesta man behöver och får plats på kolven på vapnet. Så man kanske kan lägga ner mobilens app när man jagar iaf och fortfarande avlossa ett så precist skott som kan behövas. Glömde dock spinndriften på kortet men får lägga till det i efterhand.





Just ja, glömde de roliga som ger mig ett par timmar i garaget... Nya coilovers kittet till bilen har kommit så blir till att börja montera det snarast möjligt oxå.

Nu dags att sova här. resultat för morgondagens skytte kommer innan eller under helgen.

over and out//Marcus

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: