prylnordens.blogg.se

2014-02-16
19:15:00

Bra att ha BRA kläder!
Köper inte bara "roliga" prylar. Köpte även på mig riktiga kläder då jag totalt lessnat på att frysa på passet!

Börjar med dom nya stövlarna jag köpte. Powerboots är dessa, populära bland isfiskare och skooteråkare och jag förstår varför! Otroligt lätta och varma stövlar, bekväma att ha på sig men inte jättepraktiskt att gå någon längre bit då sulan får sägas vara ganska hal.

Nästa plagg som köpes är Swedteam overall i camofärg. Detta plagg har swedteams motsvarighet till gore-tex och fungerar något sjukt bra! Fruktansvärt varmt plagg, till och med för varmt för för att gå i trots ganska kyligt väder. Nu är detta inte avsett att promenera några längre sträckor med utan sitta still, och där gör det verkligen sitt jobb!!! Luvan är bra sydd så den inte faller ner för ansiktet och benen har dragkedja ganska högt upp så påkläddning av overallen blir enkel. Verkligen ett toppenplagg detta!

Och nu till hanskarna! har frysskador och ganska dålig blodtillförsel i händerna, tyvärr är det värst drabbade fingret just avtryckarfingret. Därför köpte jag 5ettans vinterhanskar, något otroligt varma hanskar är det. Absolut ingen risk för att frysa där inte, rätt och slätt dom absolut varmaste hanskarna jag testat någonsin och jag är supernöjd!

Over and out // Marcus

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: