prylnordens.blogg.se

2014-06-14
23:03:01

Lång tid sen man skrev sist!
Har varit inaktiv här ett bra tag nu. Haft extremt mycket att göra på jobbet inför mässa samt även mycket privat.

Tänkte iaf dra lite i korthet vad som hänt ( smådelar av det iaf, mer kommer här framöver inom snar framtid ) på den senaste tiden.

Blaser d99an är ivägskickad till vapensmeden PE Johansson som ska montera en pachmayr bakkappa samt korta den totalt 7mm. Även ställbar kolvkam ska äntligen göras.

Jag har även ihop med en kompis införskaffat 2st mms kameror av märket uway. dom funkar absolut till belåtenhet och har givit många bilder såhär långt.
Framför dessa så har vi slängt ut några nävar majs samt Araceae time release med smak av hasselnöt. Även lite spraytjära hamna på ett träd inom synhåll för kameran. Jag kan villigt erkänna att jag trodde inte så värst mkt på detta lilla försök och lockmedlet från Araceae har jag hört ska va bra men detta har rent ut sagt löjligt bra! Marken håller inte så mycket vildsvin och så vill dom att det ska förbli ( svårt absolut! omöjligt? vet ej ännu ). Nu efter 14dagars prov så har grisarna varit framme 12nätter, minst 1ggr varje natt! Ibland flera gånger och ibland över en timme åt gången! Tjäran har dom skitit helt i märkligt nog. majsen har dom ätit upp och lockmedlet har dom varit som besatta av!!! Aldrig i min vildaste fantasi kunde jag tro att det skulle fungera såhär bra.

Så till alla som funderar på vad ni ska ha härnäst på er åtel. Åk och köp Araceae ( även brandat eget namn på denna produkt hos interjaktbutiker ) lockmedel och gör detta fort! Det är bara rent ut sagt fantastiskt. även helt utan tillsatta kemikalier eller andra giftiga ämnen, bara naturliga råvaror i denna produkt vilket är viktigt både för miljön och djuren i våra skogar!

Nu har jag i sedvanligt ordning stavat som en kråka och svamlat helt utanför den röda linjen jag hade när jag började skriva men det hoppas jag ni har överseende med.

Ha en fortsatt trevlig kväll önskar semesterfiraren i norr.
Här kommer någon bild från kameran, där grisen är där är lockmedlet utskvätt. Samt även en bild från dagens hundpromenad och en bild från sovrumsfönstret i mitt och sambons Helenas norrlandshus.











Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: