prylnordens.blogg.se

2014-06-16
23:56:45

ågren över bössbesluten.
Happ ligger man här och grubblar igen på dessa bössor.
Blaserdrillingen är störtskön och när den kommer åter så är den nog så nära perfekt som jag vill ha den. Om man bortser från dom 0.7kg för mycket den väger.

Var idag och klämde på Blaser k95 stutzen, jävulskt trevlig sak detdär! Hur mysig som helst och trots den löjligt låga vikten så kändes den inte vispig på något vis.
Den hade mer än gärna fått flytta hem till mitt skåp!

Den andra drillingen ( merkel m32an ) kom åter från smeden med OK stämpel på sig. Den är helt klart lockande den, men 2st bössor som blir ganska dyra i slutändan går ej. Spec när jag redan har Blaserdrillingen som är ganska saftig prislapp på. Inte ens jag kan motivera detta.

Det ultimata hade varit i slutändan:
Blaser R93 prof med justerbar kolvkam i 8x57IS
Blaser D99 luxus med justerbar kolvkam i 8x57IRS
Blaser k95 Stutzen. med justerbar kolvkam i 22Hornet, 5,6x52R, 7x57R.
samt grytpickan såklart. Den beväpningen hade givit mig allt jag behöver för jakten. Givetvis kanske någon 22LR för skojskyttets skull men knappast för jakten.
Inser snabbt att det skåpet skulle kosta mig många härliga slantar, inte bara i rena vapenköp utan även optik och fästen.
MEN man borde väl få mängdrabatt om man köper 5 blaserfästen i ett svep? ;)

Nä nu är det dags att sluta grubbla på detta och återgå till att försöka sova. Blir inte mycket klokare på detta ikväll ändå.

Ha det gott alla önskar den sjuke semesterfiraren.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: